بلاگ

سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ شبکه چیست؟

آشنایی با سوئیچ شبکه چیست؟

سویچ شبکه سخت افزاری است بسیار کوچک که برای ایجاد ارتباط و متمرکز کردن چند دستگاه شبکه با کابل شبکه کابرد دارد.

در گذشته جهت ارتباط از سوئیچ های جداگانه استفاده میشد اما امروزه از سوئیچ های شبکه استفاده میکنند

تکنولوژی به کار رفته در سوئیچ های شبکه

امکانات و قابلیت های سوئیچینگ در بیشتر شبکه ها از جمله ATM و Token Ring وجود دارد ولی با این حال بهره برداری از سوئیچ های اترنتی بیشتر است.

استفاده از سوئیچ شبکه در شبکه های بی سیم

سویچ های شبکه این قابلیت را دارند که از همه دستگاه های شبکه ای و ارتباطی پشتیبانی کنند. مثلا برای دستگاه های انترنتی، میتوانند چهار تا هشت کانکش تامین کنند. همچنین برای سویچ های شرکتی میتوانند ۳۲ تا ۱۲۸ کانکش فراهم کنند و میتوانند بین سوئیچ ها نیز ارتباط برقرار نمایند.

سوئییچ شبکه رها تلکام سوئیچ شبکه چیست؟

سوئیچ های مدیریت شونده

سوئیچ های ارزان قیمت و خانگی نیاز به مدیریت ندارند اما سوئیچ های شرکتی و حرفه ای دارای قابلیت پیکربندی و مدیریت شبکه هستند که از جمله آن میتوان به SNMP monitoring، link aggregation و QoS اشاره کرد.

سوئیچ های حرفه ای قابلیت مدیریتی دارند و در صورتی که مشکلی در شبکه به وجو آید به راحتی میتوان مشکل را شناسایی کرد. سوئیچ های معمولی و خانگی قابلیت مدیریتی ندارند و فقط نیاز است آن را به برق متصل نمائید اما از نظر هزینه مقرون به صرفه هستند. بهتر است در انتخاب سوئیچ شبکه حتما با توجه به برنامه خاص اش انتخاب شود مثلا برای یک محیط صنعتی از یک سوئیچ صنعتی استفاده شود.

کاربرد و محل استفاده سوئیچ های حرفه ای

سویچ های شبکه باید در سازمان و شرکت ها استفاده شود چون قابلیت پاسخ دهی بالایی در حد میلی ثانیه دارند و به کاربران اجازه میدهند تا با سرعت بالایی کار کنند. این شبکه های به دارای قابلیت بهینه و اعتماد زایی دارند و بتوان قسمتی یا همه شبکه را کنترل و نظارت کرد.

نوشتن یک پیام

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید